Friday 11 May 2012

PAS TETAP DENGAN PENDIRIANYA






1. MB Kedah yang terkenal dengan suka cakap sbelum berfikir telah membuat kenyataan yang menghina Mahkamah Tinggi Alor Star. Beliau berkata kerja-kerja merobohkan madrasah itu kini boleh dilakukan pada bila-bila masa dan secepat mungkin meskipun KES berkenaan dibicarakan di mahkamah. Ini kerana dakwa beliau, permohonan injunksi yang difailkan itu bukan untuk menghalang madrasah itu dirobohkan tetapi disebabkan mereka tidak bersetuju mengenai cara penjualan tapak premis tersebut. Dalam mahkamah sedang bicara pun kita boleh buat sebab mereka bukan minta ijunksi menghalang kerja meroboh.

2. Persoalanya ialah kenapa MB Azizan Razak terlalu ghairah untuk meroboh rumah ibadat orang Islam yang di bina sekian lama melebihi 100 tahun dan mendapat kebenaran Majlis Agama Islam tetapi memejam mata terhadap beratus ratus kuil dan tokong haram yang ada diseluruh negeri Kedah? Jawapanya mudah dan semua orang tahu ialah WANG !

3. Adakah MB Azizan baca habis habis writ saman oleh AJK madrasah, PERKARA (b) writ saman jelas menyatakan saman injunksi bertujuan menghalang bangunan madrasah dirobohkan dan selain itu AJK minta tanah dikembalikan, AJK Madrasah juga mempertikai cara pengambilan tanah dibuat dan memohon ganti rugi.

4. Keputusan penghakiman akan dibuat pada 4 Jun 2012 jam 9 pagi. Ini bermakna MB Azizan telah mendahului penghakiman mahkamah dan tidak menghormati Hakim serta mahkamah. MB Azizan sebagai seorang Islam yang berpendidikan dalam bidang agama perlu ingat Peristiwa Memali, mahukah beliau melihat kejadian buruk pertumpuhan darah seperti di Memali berulang di Kedah ?



Disini dapat kita amati jelas terpancar Dihati Bloger yang begitu sayangkan madrasah yang telah dibina sejak seratus tahun yang lalu kini hendak diroboh dengan sebab hendak membina SHOPPING KOMPLEKS??

Dimana letaknya Pendirian Mu Wahai Azizan? Kenapa mesti Madrasah Yang hendak dirobohkan? Kalau lah macam ini Corak Pentadbiran MB kedah.CS boleh Nampak dimana Hala Tuju Pas Jika Mereka memegang Tampuk Pimpinan untuk mentadbir Malaysia Kelak.

Jangan Anda hairan Nanti jika banyak Masjid/madrasah/surau akan dirobohkan dek kerana hendak ingin membuat Pembangunan...

Doakan..Semoga Orang-orang Islam dimalaysia Bersatu. Dan mengetepikan Perbezaan ideologi Politik kerana Cs amati Umat Islam dimalaysia Kini banyak tinggalkan Suruhan Ugama dan lebih Cintakan Dunia berbanding Akhirat..

Minta Allah memberi kita ketetapan hati dalam membuat keputusan.Amin.

No comments:

Post a Comment

Hampa komen la apa pun. jangan sampai komen tuh terkeluar akidah dek kata-kata ampa sudah. komen membina lagi bagus. tak salah nak suarakan pendapat masing-masingkan.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...