Saturday 26 May 2012

Kembalikan Nur yang Hilang.....




Pandangan daripada mufti PERLIS, Dr Juanda Jaya....

25 Mei 2012

KANGAR - Orang Melayu sepatutnya sensitif terhadap kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang ingin terus berjuang untuk memastikan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri, kata Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya hari ini.

Sehubungan itu, beliau berharap orang Melayu bersatu padu dan tidak bersifat melampau dalam politik sehingga merugikan bangsa dan agama.

Ketika ditemui pemberita di pejabatnya hari ini, beliau berkata, Umno dan Pas sepatutnya memikirkan ke arah perpaduan termasuk melalui muzakarah.

"Kita tak sebut Pas dan Umno perlu bersatu tetapi jajaran masing-masing perlu diperbetulkan," katanya sebagai mengulas perkara itu.

Menurutnya, perpaduan melalui muzakarah tidak akan dicapai jika ada pihak yang meletakkan syarat untuk menjayakannya.

Juanda bimbang bencana akan menimpa orang Melayu dan Islam jika perkara yang boleh membawa kebaikan dipersukarkan. - Bernama
................................................................................................................................................................
Cs.. berasa amat dukacita bila melihat balik apa kenyataan yang dibuat oleh Si Karpal Singh...
Sengaja Cs memaparkan semula keratan akbar yang Cs dapat daripada beberapa sumber..

Pokoknya disini, mengapa kita orang Melayu Sanggup berpecah?

Mahukah sejarah Si Kitol yang belot kepada negara akan berulang lagi?

Mahukah melihat negara Malaysia akan diambil alih oleh Negara Kuasa Besar lain dek kerana kucar kacir Politik di Malaysia? seperti berlakunya di Palastien, Afganistan?

Mahukah melihat Ugama Islam tercinta tergadai dek kerana POLITIK dan KUASA serta KEMEWAHAN yang sementara ini?

Dimana letaknya iman kita?

Kita marah kepada Zinos dek kerana kekejaman mereka terhadapa penduduk Palastien.. tetapi kita lupa kita marah, tetapi kita tidak meneggakkan HUKUM ALLAH dan ATURAN ALLAH dalam kehidupan kita seharian?

Kita lebih rela berseronok dan berfoya-foya sedangkan kita tahu akan ada hari kebangkitan yang akan dan pasti kita seluruh umat manusia akan melaluinya suatu hari nanti?

Sanggupkah Melihat Orang bukan islam menjadi pemimpin?

terigat Cs satu ayat Al-Quran ada menyatakan perkara tersebut

maksudnya:

selepas ayat 138 surah an-nisa...Allah befirman dalam ayat seterusnya...yang bermaksud

"(iaitu) orang-orang yang menjadikan orang kafir sebagai pemimpin dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka mencari kekuatan disisi orang kafir itu? Ketahuilah bahawa semua kekuatan itu milik Allah. (139) surah an-nisa.

dan Allah menyatakan lagi dalam ayat yang sama sambungan daripada ayat 139 surah an-nisa

"Dan sungguh, Allah telah menurukan (ketentuan), bagimu didlam kitab (Al-Quran) bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokan(oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk bersama mereka, sebelum mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana (kalau kamu tetap duduk dengan mereka), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sungguh, Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik dan orang-orang kafir di neraka Jahanam", (140) surah an-nisa.

Daripada ayat diatas dapat anda semua mentafsirkan daripada Parti mana Cs maksudkan.. 
Bukan niat Cs nak mencari Cacat Cela orang...Cs sendiri pun tidak sempurna.. Tapi ini sebagai madah perjuang Cs dengan harapan Allah ambil kira ketika dihisap nanti, Cs redha. Harapan Cs, satu sahaja. Ingin melihat PARTI orang MELAYU kita bersatu.itu saja...

Tetapi niat Cs murni. Ingin Mereka keluar daripada PR. Dan berdirilah dikaki sendiri. Tak usah nak mengharapkan daripada bantuan manusia...


fikirkanlah.......



No comments:

Post a Comment

Hampa komen la apa pun. jangan sampai komen tuh terkeluar akidah dek kata-kata ampa sudah. komen membina lagi bagus. tak salah nak suarakan pendapat masing-masingkan.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca...